22 Temmuz 2016 Cuma

Sözde Serisinin yazarı Nurcan ile söyleşi

Merhaba; Bu ayın ikinci konuğu Wattpad’in sevilen serilerinden Sözde serisinin (Sözde Nişanlı ve Sözde Evlinin) yazarı @dortgozkedikız…


Sevgili @dortgozkedikız söyleşiyi talebimi kabul ettiğin için çok teşekkür ederim…  ( Kabul etmeme gibi bir şansın yoktu Elticim  : )))   


Ben teşekkür ederim Elticim. Sen istersinde kabul etmez miyim?



1- @dortgozkedikız, kimdir önce seni tanıyalım… 


Tanıyalım Bakalım
J Adım Nurcan. Mersinliyim ve Mersin de yaşıyorum. İşletme mezunu, 25 yaşında ( yakında 26 J ) özel sektörün gariban işçilerindenim J
Bekârım :) En yakın arkadaşım Sevilay’ın dediği gibi; Ailemin ve arkadaşlarımın müzmin bekârıyım :)
Monoton bir hayat süren birisiyim. Evden işe işten eve J arada bir bu monotonluğu renklendirmek için sabah yürüyüşüne ve yüzmeye giderim.
Kitap okumak ise hayatta vazgeçemediğim bir tutkumdur. Hani bir soru vardır ya ıssız adaya düşseniz yanınıza alacağınız üç şey benim cevabım kitap, kitap, kitap olurdu o derece yani ;)

Adınla mı hitap etmemi istersin, yoksa @dortgozkedikız olarak mı devam edeyim?

Nurcan olarak devam edelim Elticiğim ;)


2- Nurcan’ın iyi bir okuyucu olduğunu biliyorum. Hangi kitapları okursun…


Ah güzel soru ama bu soruya şu kitapları okurum diye net bir şey demek doğru olmaz. Fantastik ve Romantik kitapları daha çok okusam da elime geçen her kitabı okumak gibi bir huyum vardır. ( Felsefe Hariç) nedense Felsefe ile yıldızım hiç barışmadı :)
Yani kitap okumak konusunda tam bir züppeyim :)


Ben de şiir ve felsefe okuyamam elticiğim


3- Başucu kitapların hangileridir? (Benim birkaç tane başucu kitabım olduğundan acaba herkes de benim gibi mi diye düşünüyorum?)


Aslında başucu kitabım yoktur ama beğenerek okuduğum ve etkisinden uzun süre çıkamadığım çok kitap vardır. Mesela “Ayşe Kulin; Sevdalinka” lisedeyken okuduğum bir kitaptı ve orada anlatılan Bosna Sırp savaşında insanların yaşadıkları beni çok etkilemişti.
Çoğu kişi gibi “Jojo Moyes; Senden Önce Ben” kitabından çok etkilendim. Kitabı gece iki de bitirmiştim ve sabaha kadar ağlamıştım. Söylemeden geçemeyeceğim arkadaşlar Drama bayılırım o yüzden beni ağlatan kitaplar her zaman favorimdir :) Yazarın diğer kitaplarından Ardında Bıraktığın Kadın ve Sevgiliden Son Mektubu da severek okudum.
Ve son tutkum Fantastiklerden Pierce Brown’un Kızıl Yükseliş serisi; kesinlikle harika bir kitap. Yazarın kurgu yeteneğine bayıldım. Ama aylardır serinin son kitabı Türkçeye çevrilmediği için çıldırmak üzereyim :) yani o kadar ki bir ara yayınevini arayıp taciz etmeyi, mail atmayı bile düşünmüşümdür :)

4-Kitaplarını okumaktan en keyif aldığın yazarlar kimlerdir?


Önceki soruda dediğim gibi canım çok fazla seçmem ama Ayşe Kulin’in yeri bende ayrıdır. Bana okumayı sevdiren yazar desem doğru olur sanırım. Onun haricinde Fatih Murat Arsal’ın kitaplarını beğenerek okudum.
Jennifer L. Aarmentrout (Yazarın hem fantastik hem romantik tüm kitaplarına bayılırım), Samanta Young, Jojo moyes, Becca Fitzpatrick…
Bu liste uzar gider canım dediğim gibi Yazar ve Kitap isimlerine çok fazla dikkat ettiğim söylenemez ;)


5- Wattpad de okuduğun ve önerebileceğin hikâyeler ve yazarlar var mı?


Yazmaya başladıktan sonra maalesef ki okumaya ara vermek zorunda kaldım. O yüzden bu ara çok fazla hikâye takip edemiyorum. Takip ettiklerimin arasında M1_GNC yazarının Tamahkâr serisi, Hickimse33 yazarının Gelincik, Asi_Gece yazarının Asi Kurt ve Şeytanın Meleği hikâyeleri var.
Yazmaya başlamadan önce ise Nehir erdem, Gerçek Masallar, ozgeerk, burcudemet yazarlarının hikâyelerini severek takip ettim.


6- Yazmaya ilk kaç yaşında ve nasıl başladın…  


Bu soru beni gülümseten bir soru oldu Elticim :) Çünkü henüz çok tazeyim.
Wattpad’e yazar olarak katıldığım tarih geçen yıl 6 Haziran’dı yanlış hatırlamıyorsam. O tarihten iki hafta önce de yazmaya başladım ve ilk hikâyem olan Kedi Kız’ın ilk bölümünü 6 Haziran da yayınlamıştım.
Yazmaya başlamam ise birden oldu. Bir gece hayal kurarak uyudum ve sabah kalktığımda ben bunları neden yazmıyorum diye düşündüm. Tatil günümdü yataktan kalktığım gibi diz üstü bilgisayarımı kucağıma alıp o an düşündüklerimi yazmaya başladım ve gerisi geldi :)



7- Wattpad’e yazarken istediğin okuyucu kitlesine ulaşamamaktan ya da insanların seni anlamamasından korktun mu?


Yazmaya başladığımda amacım belli bir kitleye ulaşmak olmadığı için korkmadım. Okurken çalışırken gezerken sürekli bu hayatın sadece bunlardan ibaret olmadığını düşünürdüm sürekli ve bir gün öldüğümde arkamda bir iz bırakmayı hayal ederdim. Ama bir türlü nasıl yapacağımı bilemiyordum, Wattpad de bari bir iz bırakayım diye düşündüm.
Yani amacım belli bir kitleye ulaşmak değil bir iz bırakabilmekti kimse okumasa dahi orada yazdığım bir şey Wattpad programı silinene kadar orada kalacaktı. Şimdi yazdıklarımın birçok kişi tarafından okunması bu yüzden beni daha çok mutlu ediyor. Çünkü bir iz bırakabildiğimi düşünüyorum :)
İnsanların beni anlamaması konusu ise en çok korktuğum konudur. Sadece Wattpad için değil genel itibariyle en büyük korkum. Çünkü kendimi ifade etmekte her zaman zorlanırım. Çok fazla yanlış kelimeler kullanırım ve ifade etmek istediğimden çok farklı sonuçlar çıkar bazen, bu yüzden hikâye yazarken en çok korktuğum konudur bu. Çünkü burada okuyan herkesin düşünce yapısı farklı ve siz hepsine hitap etmeye çalışıyorsunuz. Çok zor bir durum…


8-Kedi Kız tanışmamıza vesile olan hikâyen. Aksiyon, kardeş sevgisi, dostluk,  aşk ve tutku var… (Motor tutkusu ama. Sevgili okuyucular bu hikâyede +18 bir tutku yok) Bize hikâyenin çıkış noktasını anlatır mısın?


Parantez içi açıklamaya kahkaha attım desem :)
Bu hikâyenin çıkış noktası, Kedi Kız hayatımın, yaşadığım acının ve motor tutkumun birleşimiyle ortaya çıktı.
Hayal etmeye ne zaman başlar insan hiç bilmiyorum ama ben kendimi bildim bileli hep hayal ederim. Her gece gözlerimi kapattığımda diğer insanların hayatlarını hayal ederek uykuya dalarım. Kendim ile ilgili tek hayalim ise motorlardır.
Hayatımın belli bir bölümüyle Motor tutkumu birleştirdim ve araya fazlasıyla da hayaller serpiştirerek bu hikâyeyi yazdım ;)


9- Wattpad de okuduğum farklı hikâyelerden ve oldukça güzel bir kurgu… Kitap olmasını ister miydin?


Çok teşekkür ederim canım. Kitap olmasını elbette isterim. Çünkü Kedi Kız hem ilk göz ağrım olduğu için hem de kaybettiğim kardeşimle olan anılarımı ve onu kaybetmenin acısını anlattığı için benim için yeri çok ayrı olan bir hikâye. İlk hikâyem olduğu için anlatımda çok zorlanmıştım ve çoğu duyguyu da yansıtamamıştım o yüzden çok fazla bir kitleye ulaşamadığını düşünüyorum.



10-Motorlara bayılırım özgürce kullana bilmeyi çok isterim ama korkum ağır basıyor… Hikâyende motorların markası ve özellikleri geçiyor, bu araştırma sadece hikâye için mi yoksa sen de motor tutkunu musun?


Canım senin korkun ağır basıyor ama benim de imkânım yok. Yıllardır motor kullanmanın hayalini kurarım ama beni sürücü koltuğuna oturtacak birini ikna edemedim bir türlü.
Hız tutkumdan dolayı kimse buna yanaşmıyor sanırım :)
Yani, motorlarla ilgili model bilgim evet vardır ama onun haricinde çok fazla bilgim yoktur. Hikâyedeki çoğu bilgiyi araştırarak öğrendim.



11-Gelelim Sözde serisine… Nasıl yazmaya karar verdin?


Daha önce dediğim gibi sürekli diğer insanların hayatlarını hayal ederdim ve hayal ettiğim hayatlardan birisi de Eva ve Bora’nın hayatıydı.
Kedi Kız’ı yazmaya devam ederken bir gece onları da hayal ederek olayları kurguladım ve yazmaya başladım. Zamanla yazarken o gece hayal ettiğim çok fazla şeyi unuttum ve çok farklı eklemelerde yaptım.
Koray ve Su hikâyesi gibi :) Aslında aklımda onlarla ilgili ayrı bir hikâye yoktu. Evet, Sözde seri olacaktı ama çocukların hikâyesiyle devam edecekti. Koray’ın arsızlıklarını yazarken çok hoşuma gittiğini fark edince ortaya onlar çıktı.


Koray ve Yasemin’in hikâyesi diyecektin dilin sürçtü sanırım



12-Sözde Nişanlı… Eva’nın sevgi arsızlığı, Bora’nın kalpsiz görüntüsü altında iflah olmaz bir romantik olması… Ve diğer karakterler, nasıl ortaya çıktı… (Koray hariç o tek başına bir söyleşi konusu)


Eva’nın sevgi arsızlığı, Bora’nın kalpsiz görüntüsü altında iflah olmaz bir romantik olması… Buradaki Eva ve Bora isimlerini atın, bu cümle tamamen beni anlatıyor diyebilirim. Bunun için teşekkür ederim sana artık kendimi bu şekilde tanımlayabilirim :)
Yani Eva’nın sevgi arsızlığı; benim her zaman dillere destan bir aşka inanmamdan geliyor. Küçüklüğümden beri öyle bir aşk yaşayacağımı hayal ederim ve görüldüğü üzere evde kaldım :) anladım ki o aşklar sadece filmlerde ve kitaplarda yaşanıyormuş :)
Bora’nın kalpsiz görüntüsü altında iflah olmaz romantik olması; tamamen benim kişiliğimdir. Dışarı karşı kendimi soğuk ve güçlü göstermeyi severim. Kimsenin beni gerçekten tanımasına kolay kolay izin vermem. Yanında ağladığım kişi sayısı çok azdır. Çoğu kişi bana kalpsiz der ama beni gerçekten tanıyanlar aşırı derecede duygusal olduğumu bilirler ;) Yani Bora kişilik olarak benim erkek versiyonumdur. Bora’nın dışarı gösterdiği her şey görüldüğü gibi değil arkadaşlar ;)


13- Sözde Evli… Su beni ilgilendirmiyor ama onun hakkında bir şeyler yazmak istersen seni kırmam yayınlarım… Efe, Gülden Hanım…

:))) Taktın Su’ya yazık bazen acımıyorum kıza :) Tek suçu Koray’ın gönlünü çalmaktı oysa :) 
Koray benim bunu herkes kabul etti bir sen ve su kabul edemedi…

Su ile söyleyecek çok fazla şey yok zaten. Nasıl oluştuğunu bile bilmiyorum ama Su’nun güçlü durmaya çalışan yapısı da benden olduğu kesin ama onun haricinde alakam yoktur. Mesela hayatta onun gibi rahat küfür edemem :) Çünkü onun gibi küfür edersem annem ağzıma terliği vurur :) 

Su da aslında tanımadan beni anlatmışsın karakteri ve gün yüzü görmemiş küfürler…

Efe ve Gülden Hanım’a gelince, aslında hikâyelerimdeki çocuk karakterlerin hepsi yeğenlerimden yola çıkarak yazılmıştır. Üç tane yeğenim var ve üçü de bir ayrı dünya :)
Gülden Hanım ise kişilik bakımından tamamen annem. Gözümün önüne annemi getirerek yazdığım bir karakter. 

Elticim Gülden Hanım için annem ilham kaynağım demişsin ama ben Tamer Bey ve Gülden Hanıma ‘Sözde Olgun’ yazacağım haberin olsun…  Ben yazmasam bile yazan birini bulacağım. :)



14- KORAY’ım tek başına ayrı bir söyleşi konusu ama neyse tek soru sorayım aşkım ile ilgili… Benim hayatımda Koray gibi bir adam olmalı… Okumadan gelme kardeşim… (Koray için okurlarını nasıl püskürttüğümü biliyorsun) (Evet sevgili takipçim ben bir karaktere aşığım bu karakter “Sözde Evli” hikâyesinden KORAY ŞAHİN okuyun ve bana hak verin… Ama sakın Koray’ıma âşık olmayın) Sorumuza gelelim Koray’ı nasıl yarattın…


Hahahhaaa Elticim yaaaa Koray sana kurban olsun :)
Koray, benim kişilik olarak olmak istediğim bir karakterdir. Okuyanlar bilirler kişilik olarak Bora karakterinin tam zıttı. Yani Bora benim kişiliğim, Koray ise olmak istediğim kişi. Kısaca onun gibi sözünü esirgemeyen, yaşadıklarına rağmen sürekli gülen ve sevdiklerine hiçbir acısını yansıtmayan, rahatça hareket edebilen biri olmayı çok isterdim.




15- O Su’ya YASEMİN KOKULUM diyor ben bana demiş gibi mutlu oluyorum… Sanırım yazdığın erkek karakterler gerçek hayatta çoğu kadının istediği adamlar…


Biliyorsun ki o Yasemin kokusu zaten senin için ortaya çıkan bir durum :) Eğer hikâyeyi oluşturmadan önce tanışsaydık Su’nun adı Yasemin olabilirdi ;)
Evet, öyleler çünkü bende umutsuzca onlardan bulmaya çalışıyorum  :) görüldüğü üzere de bulamıyorum.


Sayın takipçi sakın gerçek hayatta kitap karakteri gibi bir sevgili bekleme. Onlar sadece hayal ürünü gerçekte yok…  Elticiğim bana wattpad şifreni ver tüm hikâyelerden Su adını silip YASEMİN yapayım… :)




16- Hayallerin arasında yazdıklarının sayfalarla buluşması, imza günün ve söyleşilerin olması var mı?

Aslında ilk başlarda böyle bir hayalim yoktu. İlk yazmaya başladığımda arkadaşıma hep “bir gün yüz bin okunmaya ulaşır mıyım?” diye sorardım. O da bana hep “ben inanıyorum ulaşacaksın” derdi ve oldu. Tabi zamanla okuyucular arttıkça umutlar ve beklentiler de arttı. Hepimizde aynı değil midir? Her zaman daha fazlasını isteriz çoğumuzun yapısında vardır bu.
Yani evet bir gün yazdıklarımın sayfalarla buluşmasını ve hepsinden öte okuyucularımı bilgisayar ekranından değil de kanlı canlı karşımda görmeyi çok isterim :)
Söyleşi kısmı şuan sayende gerçek oldu :) benim için bu soruların ayrı bir yeri olacak. İlkimsin Çilek Kız :) bu soruları ve cevapları yazdırıp ömür boyu saklayacağımı biliyorum.


Elticiğim sende benim canımsın… Bu arada değerli takipçim bu eltilik mevzu hikâye kahramanları paylaşmakla alakalı Koray benim, Bora İpekciğimin, Sarp yazarımızın, Efe Huriş’in, Toprak Sezen’in ve Tamer Bey Sultanımız Tubanın … Kızım Gizemi unutmayalım şimdilik Özkan ama her an değişebilir



17- Çöplük var bir de yazdığın ama onu okumaya henüz başlayamadım… Ondan da kısaca bahseder misin?


Evet, okumadığını biliyorum canım. Çok ayıp bak neden okumadın :)


Biliyorsun yoğunluğum ile alakalı elticiğim… Bende Sözde Olgun’u yazacağım onun hazırlıkları var  :)

Çöplük Nil ve Step’in içinde bulundukları suç örgütüne karşı açtıkları savaşı anlatıyor. Onların bulunduğu örgütün adı Çöplük daha doğrusu kendileri o şekilde bahsediyorlar. Nil ise bu örgütü yöneten kişinin kızı ve kendini örgütte bulduğunda yaşadığı hayatın yalan ve karanlıklarla örtülü olduğunu görüyor. Bazı sebeplerden dolayı da babasından nefret ettiği için kendine örgütü bitirmeyi amaç olarak görüyor.
Tabi zamanla işlerin düşündüğünden daha karışık olduğunu anladığında işin içinden çıkamaz bir duruma düşüyor. Bütün bu karmaşadan âşık olduğu adam Step ile birbirlerine tutunarak üstesinden gelmeye çalışıyorlar. Kısaca hikâyesi bu ayrıntılar için Çöplük ’e beklerim ;)


18- Blog takipçilerime ve okuyucularına son sözün nedir…


Öncelikle buraya kadar bıkmadan cevaplarımı okuduğunuz için çok teşekkür ederim :)
Okuyucularıma ise ayrıca teşekkür ediyorum. Başından beri beni takip eden oy ve yorumlarını esirgemeyen herkese çok teşekkür ederim size olan minnettarlığımı tarif edemem. 
Umarım bana destek olmaya devam edersiniz ve umarım sizi yanıltmam. Hepinize kucak dolusu sevgiler…



Sevgili Nurcan, Yolun açık olsun… Yazdıkların kâğıtla buluşsun bizlerde keyifle okuyalım… Sevgiler Çilek Kız


Ve sen bu söyleşiyi okuyan sevgili takipçim ön yargılarını bir kenara koy wattpad de @dortgozkedikız ın hikâyelerini oku 

9 yorum:

  1. Çileğiiiiiiiim!
    Blog söyleşilerini çok severek takip ettiğimi ve Nurcan ile yapacağın söyleşiyi de çok merak ettiğimi zaten biliyorsun ama ben bir ihtimal yorumumu okuyan birileri olur diye tekrar ediyorum.

    Okumaya başladığım ilk anlarda yorum kısmına kocaman harflerle EFE BENIM ULEYN yazarım diye hesaplamalar yapıyordum ama bu işi bana bırakmayıp kendin belirttiğin için teşekkürlerimi sunuyorum. :D Kırk yılda birini buldum o da elimden gitmesin şimdi. :D :D

    Ayrıca kafama takıldı, Nurcan kendisinden soğuk biri olarak bahsetmiş ama ben şu güne kadar bir soğukluğunu göremedim, acaba sorun bende mi?! Gerçi görmek istediğimi de sanmıyorum. :)

    Kendi bloguma bile bu kadar yazı yazmıyorum son zamanlarda, bu olayı burada bitirsem iyi olur :D

    Bu arada Güldan Hanım için annesini hayal edip benim o kadar fantazimi boşa harcayan yazarıma selamlarımla ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Efe'nin sana ait olduğunu öğrenmeyen kalmadı sanırım Huriş :)
      Evet öyle bahsettim çünkü normalde insanlarla çabuk sohbet kurup arkadaş olan biri değilim :) Wattpad sayesinde inanlarla iletişimim gelişti diyebilirim canım :)
      ah Gülden Hanım konusunda artık beni anlamışsınızdır umarım :)))

      Sil
    2. Hurişim çok teşekkür ederim desteğin ve güzel yorumlarına... Tabii ki Koray nasıl benimse Efe'de senin ... Gülden Hanımı ben yazıyorum fantezilerini boşa harcamayacağım :))))

      Sil
    3. Elticimmmmmm seviliyorsun :)

      Sil
  2. Ah "SÖZDE SERİSİ"
    Son zamanlarda her bölümünü heyecanla beklediğim, her bir karakterini geçek hayatta arar olduğum seri. Özelliklede SÖZDE NİŞANLI-BORA ;)
    Bizi @dortgozkedikiz ile tanıştıran keyifli söyleşin için çok teşekkür ederim çilek kız
    Senin sayende yazarımızı daha yakından tanıma fırsatı bulduk. Bir ara okurken hasetlenmedim dersem yalan olur:)

    SÖZDE SERİSİNİ kitap kokan sayfalarda okumayı, kitaplığımdaki yerini almasını bütün kalbimle
    diliyorum, ve bir gün hak ettiği değeri göreceğine yürekten inanıyorum.

    BU GÜZEL SÖYLEŞİ İÇİN İKİNİZE DE TEŞEKKÜR EDER, BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM ŞEKERLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap ile ilgili güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canımm. Umarım bir gün kahve eşliğinde uzun sohbetlerle bir araya geliriz :) Seviliyorsun :))

      Sil
    2. Aslıcım, eminin seninle yaptığım söyleşide bu kadar keyifli olacak ...
      Bir gün 4 yazar 5 okur bir araya gelip kırk yıllık hatrı olan kahvemizi içeceğiz....

      Sil
  3. Gelinim çok güzel olmuş yine ellerine sağlık;* demek adı Nurcan : D :D

    YanıtlaSil