15 Ocak 2017 Pazar

Asaf ve Sevgi'nin yazarı Cansu'yu tanıyalım mı?

Merhaba;
Ocak ayının yeni konuğu Sevgili Cansu ben ona kısaca Kaynanacığım diyorum.
Kaynanacığım öncelikle söyleşiyi talebimi kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.
(Ah bir kabul etmeseydin de seni Asaf’ıma şikâyet etseydim.)

1- Cansu kimdir? Bize kendinden bahseder misin?
Tabi gelinciğim. Öncelikle Cansu çekingen ve hani soğuk tiplerden olan sonra yanına gidince Ah bu kız çok tatlıymış dediklerinizden birisi. Babası tekstilci sırf ondan özendiği için modelistlik okuyan bir kız.3 kardeşten en büyükleri yani ablacık.

2- Cansu’nun bir günü nasıl geçiyor anlatır mısın?
Zar zor yataktan kalktıktan sonra sade bir şekilde hazırlanıp okuluna giden, eve geldiğinde yemek yedikten sonra kitap okuyan, yazan yemek yapan yine yemek yiyen sonra yazmaya başlayıp, yayınladıktan sonra yorumlarınızı bekleyen birisi.


3- Cansu iyi bir okuyucu mudur?
İyi değil psikopat bir okuyucu. Haftada 5 kitabı alıp 2 günde bitiren manyak anlayacağın gelin. Hatta çok okuyorum diye maddi yardımı ailem kesince e-kitap olayına girdim orada da telefonum gitti. Ah yani okuma sevdam başıma iş açtı. Onu da anlatırım sonra.

4-Cansu neler okur? Tek bir tarzı var mı, yoksa ne bulsam okurum diyenlerden misin?
Romantik kurguları severim ve okurum ama en sevdiğim sert romantik. Ah bakmayın bana siz yani her türlü romantik seviyorum. Yanında fantastik ve bilim kurgu


5- En sevdiğin 5 yazar? (Wattpad harici)
 
Orman Pamuk(ilk kitabı ondan tattım.)
 Elif Şafak
 Fatih Murat Arsal
 Nora Roberts
Rita Hunter

6-Wattpad de okumaktan hoşlandığın bizlere önere bileceğin yazarlar ve kitaplar var mı?
Sınavlarıma hazırlanmaktan wattpadden okumaya fırsat bulamıyorum. Kusura bakmayın lütfen yardımcı olamayacağım ama eskiden Asude’nin kitaplarını okurdum.

7-Ve gelelim senin yazma tutkuna… İlk ne zaman yazmaya başladın?
4.sınıfta yazdım oda fabl ödeviydi. İnanamazsınız ama 50 almıştım oda öğretmen bunu sen yazamazsın dediği için. Yani arkadaşlar 9 yaşımda

8-Neden Wattpad?
Dediğim gibi para gücüm kesildiğinde arkadaşımın önerisi üzerine wattpade girdim giriş o giriş patladı gitti. Şakaydı kızlar beni biliyorsunuz

9- Asaf ve Sevgi… Ben onların aşklarını okurken çok eğleniyorum… Peki, sen bu aşkı yazarken bir aşktan mı esinlendin yoksa tamamen hayal ürünü mü?
Hayal ürünü canım. Nerede o aşklar ahh ahh. Eğlenceli karakterler ve onları yazarken bende çok eğleniyorum. Zaman olsa sayfalarca yazabilirim ama nerede.

10-KIZIL ŞANLI gibi düşünerek yazmak zorlanmıyor musun?
Ahh be gelin ne zorlanması. Tam tersi Cansu gibi düşünmekte zorlanıyorum. Asaf’ın ruhu benim içimde sanki. Okuyucularım yazıyor bazen nasıl yaşarmış gibi yazıyorsun ben zaten Asaf’ı yaşıyorum.

11-Gelelim BUZUL KORKU Yaşar’a… İlk okuduğumda bir GRANGE kitabı okuduğumu sandım. Resmen olaylarda Yaşar’ın yanındaymışım gibiydi. Soğukkanlı bir katili yazmak nasıl bir ruh hali istiyor.
Hiç düşünmedim gelinciğim. Kısıtlamam kendimi kalemimi akışına bırakırım ve kelimeler su gibi akar gider.

12-Hayallerinin en büyüğü ‘Bir Tutam Çilek’ ile söyleşi tamam… Diğer hayallerin nelerdir?
Ahh psikolog olma en büyük hayallerim arasında. Sonra kitaplarımı bastırdıktan sonra ise aşçılık kurslarına gidip ev yemekleri yapan bir yer açmak. Belki bunların arasında bir adam çıkar evlenirim bilemiyorum canım.

13- Blog takipçilerime ve okuyucularına son sözün nedir…
Ön yargılarınızı kaldırın arkadaşlar. Unutmayın en değerli elmas bile çamur ile kaplıdır. Ve de nerede aptal olacağınızı biliyorsanız yeterince zekisinizdir.

Kaynanacığım,
Okuyucun bol, yolun açık olsun…
Sevgiler
Çilek Kız Yasemin,

Şimdi gelelim okurlarının sorularına…
Sevgili @çokokuyomben Hayriye’den…
1-Kitapları yazarken herhangi bir kitaptan etkilendi mi? Böyle bir kitap yazma fikri nasıl ortaya çıktı?
Hayır, hayatım esinlenmedim ama Asaf gibi adamı başka kaynaklardan okumak ister miydim bilemiyorum. Ah bu arada yine mi sen? Şaka yaptım hayatım ha ha ha. Birden çıkmadı amma velakin kendiliğinden gelişti. Yazacağım dedim. Uzun saçlı olsun dedim. Birde kızı çok sevsin dedim. O kadar...
 
2- Buzul korkudaki kurgu nasıl ortaya çıktı? 
Şu ana kadar görmediğim bir kurgu ve karakterler farklı özelliklere sahip…

Emin ol ki oruçluyken yani aç karnına çıktı. Bende görmedim hayatım belki de
 görmek istediğim için yazmışımdır. Kusursuz karakterlerden bıkmıştım aynı sizin gibi.
 
Sevgili @TbaOzcn Tuğba’nın soruları…

1-Asaf ı kimden esinlenerek yazdın?

Ya keşke esinlensem ama çevremde Asaf gibi adamlar yok. 
Belki de hayal ettiğim adamı yazdım bilemiyorum hayatım.
 
2- Okan’ı Yazacak mısın?

Peşru pezevenk Okan. Tabii ki de yazacağım ama zaman işte. 
Şu sınava girip bir bitirsem bomba gibi yepyeni bölümlerle geleceğim size. 
Cenap ve Ece gibi.
 
3-Gelinin ÇİLEK KIZ’dan memnun musun?

Memnun olmamak mümkün mü?
 Bölüm yayınladıktan sonra gelinimin Asaf’ım gelmiş diye yazmasını beklediğim doğrudur.
 
Sevgili @EbruKanta Ebru’cuğumdu eskiden. 
Ama Asaf’ıma göz koyduğu için sıradan Ebru… 

1-Yaşın küçük kitabındaki karakterleri nereden, nasıl oluşturdun. Özellikle Asaf’ı

Küçük yaştaki insanların sanırım hayal gücü daha büyük oluyor ya da bende 
böyle bu bilemiyorum Ebru’cuğum ama hayal gücüm Asaf'ı oluşturacak kadar
şekilli sanırım.
 
2- Okuyucuların yorumlarından nasıl etkileniyorsun?
 Mesela bölümü yazarken yorumlara göre kurguyu değiştiriyor musun? 

Ahh yorumlarınız bana resmen enerji depoluyor. 
Kurgu değişmiyor canım sadece uzunluğu değişiyor uzun istiyorsunuz ve ben uzatmaya çalışıyorum ama elimden geldiğince.
 
3-  Okurlarının yorumları için ne düşünüyorsun?
 (Bizim yorumlarımızı kaynanacığım seviyor mu?)

(EBRU, ASAF benim yoldurma kendini…)

İnanamazsınız belki bilmiyorum ama hepinizi kardeşim, 
ablam ya da abim gibi seviyorum. Bazen kelimeler sert olabiliyor mutlaka emoloji
 gönderirim yanlış anlamayın diye. Öyle işte sizi görmeden seviyorum canlarım.
 
 
Sevgili @nese1995 Neşe’nin soruları? 

1- Yasak Mabet ve Buzul Korku’yu yazmaya nasıl karar verdin?

Deli gibi her yerde kuruyordum.
 Araba giderken evli bir adam yaratıyordum. 
O an acı çektirirken çokta sevdiriyordum.
Yüzü yanık bir adamı düşünürken annesinin derisini yüzerken bunu sadece ben
 biliyordum dedim ki başkaları da okusun. Yazdım ve sizde sevdiniz sanırım. 
Hâlâ objektifim ben kitaplarım için. İyi mi kötü hiç bilmiyorum? J



2- Asaf’ın bu kadar sevilmesi hatta benimsenmesi sana ne hissettiriyor?
 (Yasemin’in Asaf’ı ama)

Çok onure ediyor beni.
 Asaf benim için o kadar özel bir karakter ki ona kötü yorum yaptığınız da
 bile sanki gerçekmiş gibi üzülüyorum.
 
3-Yaşar’ı biraz yumuşatmayı düşünüyor musun? Çok sert ve acımasız… 

İlk zamanlar olmaz çünkü kendisine koyduğu engeller onun şimdiki
 karakterini oluşturuyor. Ama kıza iyi davranmak zorunda kalacak.
 Zaten okuyacağız inşallah hep beraber.


4-Buzul korkuyu yazarken hiç çekincelerin oldu mu? Oldukça sorunlu bir karakter…

Olmaz mı be kuzum. 
Yazdıklarımın yarısını sildim o deri yüzme sahnesinde. 
Gerçekten daha mide bulandırıcıydı. 
Ama artık bıraktım size olduğu gibi yazacağım. 
Biraz kusarız belki de gerçek aşkı görürüz kim bilir.
 
5-Okuyuculariyla iletişimin çok iyi bu bir taktik mi, yoksa gerçek halimi?
 (Ben gerçek hali olduğuna eminim çünkü ben de Cansu’yla konuşmaya bayılıyorum J )

Ne taktiği be kuzum. 
Esmer bir güzel olan Neşem ile bende konuşmayı seviyorum ve soruna gelirse 
gün aşırı telefonda konuştuğum okuyucu ama artık manevi kardeşlerim var. 
Ve kuzum yapmacık hareketlerden kaçınırım o yüzden gerçek arkadaşım az 
denebilecek kadar az hatta yok diyebilirim.
 
6-  Genelde hangi şartlarda yazmaktan hoşlanırsın?
 Yazarken yardım aldığı birileri var mı?

 O an sevdiğim sanatçı kimse ruh halim çok değişkendir mesela hiç 
dinlemediğim Bayhan dinlerken yazarken ondan sonra 
Selda Bağcan çalınır hepten kelimelerin akışı değişir. 
Müzik daha doğrusu türkü önemli
 

‘Seninle Tek Kelime Oyununa’ var mısın?

Yasak Mabed                      :
Yaşlı
Asaf                                       :Çocuk
Şişe                                        :Alev
Kızıl                                        :Şanlı
Çilek                                      :Kız
Doktor                                  :Yaşar
Alev                                       :Kızıl
Çocuk                                               :Bal
Aşk                                        :Mutluluk
Okan                                     :Pezevenk
Cansu                                               :Yazar
Kitap                                     :Wattpad     
Kutu                                      :Açtırma



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder