22 Mart 2015 Pazar

Ayşe Kulin




Merhaba ;
Her ay benim kitabını okuduğum bir konuk yazarım oluyor biliyorsunuz ...Belki haddim değil ama uzun bir aradan sonra okuduğum Ayşe Kulin bu ay bloğumuzun konuk yazarı .... Ben ilk olarak KULİN'in Adı:Aylin Kitabı ile tanıdım yazım dilini çokta severek okudum ... Türkan  , Sevdalinka , Geniş Zamanlar , Füreya ve hatırlayamadığım diğer kitaplar  Hatta Türkan ve Veda dizi olarak yayınlandılar ama popüler kültürün reyting kurbanı oldular . Uzun bir aradan sonra Kış Okuma Şenliğinde Bir  Türk yazarın üçleme kitapları olarak Gizli anların yolcusu , Bora'nın kitabı ve Handan'ı okudum (Dönüş'ü de en yakın zamanda okuyacağım )

Gizli Anların Yolcusu :
Yayın evi sahibi İlhami'nin Mutlu bir evliliği vardır Karısı Eda , Kızı Derya ve Oğlu Can ... Evliliği oğlu Can'ın ölümü ile zor bir şekilde ilerlerken yaptığı küçük kaçamaklar vardır ve içkili olduğu bir gece  ortağı Handan'la birlikte olur  . Handan ise ortağı  İlhami'ye Aşıktır ve onu kıskanır ... İlhami bir şehir dışı gezisine yanında çalışan grafiker BORA ile çıkar ve içkinin etkisi ile o gece Bora ile birlikte olur sabah uyandığında pişmanlık değil AŞK vardır İlhami kendi cinsel kimliğine kavuşur ve Kitap boyunca olaylar İlhami'nin gözünden anlatılır ...

Bora'nın Kitabı :
Yayın evi sahibi İlhami'ye Aşık Eş cinsel Bora'nın gözünden anlatılır olaylar ... Bora'nın çocukluğu Kuran Kursunda Hocanın yardımcısı tarafından defalarca tecavüze uğraması ..Kalça çıkığı olan kız kardeşi Cemile , Kan kardeşi Recep ... Ondan nefret eden babası ve her şeyi kabullenen annesi ve İlhami'yi görür görmez aşık olduğu onun hayatına nasıl sızdığı  ...

 Ben Bora'nın kitabını beğenmedim Çok sıkılarak okudum

Handan :
Bir çok kişi beğenmediğini yazmıştı sosyal medya da bende aksine okumadan yorum yapmayacağım tüm eleştirilere kapatacağım kendimi dedim ve kararımdan dolayı çok mutluyum çünkü ben HANDAN'ı Keyifle okudum ....


Ortağı İlhamiye aşık hayatında hiç bir zaman evlat sahibi olamayacak gençliğinde çok büyük acılar çekmiş ... Handan'ın kardeşinin ölümü ile hayatına giren yeğeni evladı DEFNE ile yaşadıkları çatışmalar , Kendisine HANDAN isminin verilmesine sebep olan Halide Edip Adıvar'ın HANDAN kitabının ana karakteri Handan ile yaşamlarının  benzerlikleri ve İlhami'nin kızı Derya  ile 3 yıl sonra karşılaşması Bora ile İlhami'nin aşkını öğrenmesi ...Ama GEZİ olayları o kadar güzel anlatılmış  tekrar o güzel günlere döndüm  ...


Ben sizin yerinizde olsam okurum ... GEZİ PARKI'na ve GEZİ ŞEHİTLERİNE selam olsun ...


Sevgiler








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder