14 Ağustos 2016 Pazar

HEVES - Sümeyye Kalyoncu






Sümeyye Kalyoncu’nun Mortena Yayınlarından çıkan kitabı ‘HEVES'

Kitabın son okumasını yaptım, finaline kadar müthiş bir merak ve heyecan ile okudum. Kesinlikle elinizden bırakamadan bir solukta okuyacağınız bir kitap…

Pilot Utkan ile Balerin Pare Heves ’in aşkı…

Babasının ölümünden kısa bir süre sonra evlenen annesinin eşinin tecavüz girişiminden kaçan Heves İstanbul’a gelir, yeni hayatının ilk akşamı kapısına gelen hiç tanımadığı bir kadından yumruk yer. Bu kadın ev sahibi aynı zamanda karşı komşusu Utkan’ın şizofren kız kardeşi Müge’dir. 

Bu duruma babasından dolayı alışkın olan Heves ikinci gece kapısına dayanan Müge ile konuşur. Artık sahip olamadığı kız kardeşe kavuşmuştur Heves. Aynı zamanda gerçek aşkı da karşı dairede bulmuştur.   Ama kavuşmaları sancılı ve zor olacaktır.

İlk sayfasından sizi içine alıp sarıp sarmalayan bitmesin diye yavaş yavaş okumak isteyeceğiniz ama merakınızın ağır basıp bir solukta bitireceğiniz bir kitap. Etkisinden kurtulamayacaksınız…  

Utkan ve Heves ’in iç sesleri size kahkaha attıracak. Bazen Heves ‘e kızacaksınız, bazen de Utkan’a ama ben en çok Pare Heves ’e kızdım. Müge’nin cesaretine hayran kaldım…


Be Brave! (Cesur Ol) Heves ‘in dövmesi ve ben kesinlikle aynısını yaptıracağım   


Kitaptan küçük alıntılar bırakıyorum buraya…

“Senin adın ne?”
 “Heves.”
 “Çok güzelmiş! Keşke benim adım da Heves olsaydı. Müge güzel değil.”
“Senin müge çiçeğinin güzelliğinden haberin yok sanırım?
“Seni bir gün çiçekçiye götüreyim ve oradaki en güzel çiçeği seç. Eminim seçtiğin çiçek müge çiçeği olur.”

                                                                              ***

Müge elini kızın köprücük kemiğinde gezdirdi. Kabartmalı yazının üstünde soğuk parmaklarını gezdirirken gözleri yeni bir şey keşfetmiş gibi şaşkınlıkla ve hayranlıkla bakıyordu. Parmakları yazıyı ezberledikten sonra dudakları oynadı.
 “Ne demek?”
 “Cesur ol demek.”
 “Tatlı Heves. Çok yakışıyor sana. Ben de istiyorum bundan. Benim hiç dövmem yok.”
 “Peki, o zaman ağabeyinle konuşurum ben. Bir gün bizi dövmeciye götürsün.”
 “Yaşasın! Ama aynısından olsun.”
 “Aynısından olacak!”

                                                                               ***

 “Sarıldım, Müge…”
   Sigaradan derin bir nefes aldı. Nefes aldı, heves aldı. Hevesi kursağında kaldı. Hayatı boyunca olduğu gibi…
 “Abi? Sen bu kız için bir şey mi hissediyorsun?”
 “Çok mu belli?”
 “Kızın üstüne çıkıp soymamışsın. Oradan anladım sanırım.”
 “Fazla… Bana fazla o kız, Müge. Olmaz. Ben sevemem onu, Müge. Çalarlar benden.”
 “Atlatamayacak mıyız hiç?”
 “Sanırım. Boş ver. Kahvaltı hazırlayalım.”
 “Bence uyuyalım. Ben gözümü kırpmadım.”
 “Ben de.”
                                                                             

Gerisini kitapta okuyun diyorum efendim kahkahalarla okuyun ama benim gibi ağlarsanız sakın bana kızmayın…







5 yorum:

  1. Kitaptan haberim yoktu iyiki yorum yapmışsın alıntılar çok güzel mutlaka okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle alıp okumalısın ben çok eğlendim okurken.....

      Sil
  2. Pilot yakisikli ne de icli soylemis calarlar benden diye. Bu adam sevilmez mi be

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O adama tapılır ya... Ama bu Heves var ya bu Heves süründürecek adamı...

      Sil
  3. Pilot yakisikli ne de icli soylemis calarlar benden diye. Bu adam sevilmez mi be

    YanıtlaSil